Thursday, December 23, 2004

Christmas greetings

Christmas is almost here, so in the spirit of Christmas and in the spirit of the subject of this blog, here are Christmas greetings in various Philippine languages. If you have any greetings for languages not on this list or corrections, please feel free to contribute. Though I should note that I highly prefer greetings from native speakers and not the ones that come from those error-ridden lists on the internet.

Tagalog: Maligayang Pasko
Cebuano: Maayong Pasko
Ilokano: Naragsak a Paskua
Hiligaynon, Kinaray-a, Romblomanon, & MasbateƱo: Malipayon nga Paskwa
Bikol: Maogmang Pasko
Waray-Waray: Maupay nga Pasko
Kapampangan: Masayang Pasku
Pangasinan: Maabig ya Pasko
Akeanon: Maayad-ayad nga Paskwa
Asi: Maadong Paskwa
Onhan: Mayad nga Paskwa
Bolinao: Marigan Nabidad
Boholano: Malipajong Pasko
Philippine English: Meri Krismas :-)

3 comments:

Moje Ramos-Aquino, FPM said...

maraming salamat sa mga pambating pangpasko at sa iyong pagsisikap na mapayabong ang ating pambansang wika.

kung buhay pa ang aking kapatid, dr/prof jess ramos ng up diliman, alam kong siya ay matutuwa sa ginagawa mo.

kasama ka sa mga panalangin ko.

Anonymous said...

mery xmas 2 all.. kahit anong linggwahe pa yan!!!! maligayang bati sa inyong lahat.. sana maging masaya taung lahat at sa bagong darating na taon sana mauntog ung ex ko at akoy balikan nia ulet.. hekhekhek.. ^^

annewalker said...

Thanks for sharing this post that includes Christmas greetings in different filipino language. Actually, yung tagalog lang ang alam ko, but since may mga kaibigan ako sa ibang probinsya, ok itong idagdag sa Christmas cards na ipapadala ko sa kanila. Thanks, and keep it up!